قدس آنلاین: مسوول شورای اجرایی فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: یکی از مواردی که دشمن همواره و از دیر زمان به عنوان یک فرصت برای تضعیف معنویت مسلمانان در نظر داشت، رواج ابتذال در ممالک اسلامی بوده و به این رویکرد نگاه ویژه ای دارد.

دشمنان اسلام به رواج ابتذال توجه ویژه ای دارند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام صادق زاده به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب افزود: نزدیک به یک قرن مبارزه با حجاب و ناموفق بودن آن حاکی از این مطلب است که زنان ایرانی باحیاترین زنان دنیا هستند؛ چه در زمان رضاخان که به زور متوسل شد و چه در زمان پهلوی که با مشی تحقیر حجاب و عزت دادن بی بندوباری، حرکت کرد و چه هم اکنون که رویکرد تهاجم فرهنگی را در پیش گرفته است. ولی در تمام برهه ها با حضور متدینین و دقت فهم و نظر آنان این پروژه شکست خورده و البته متأسفانه در مواردی نیز آثار خود را نشان داده است.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی این جریان، اظهار داشت: از بعد از انقلاب تاکنون همیشه در بحث حجاب دچار تندروی وکندروی بودیم و تبیین اقناعی این بحث را کنار گذاشته ایم؛ در خصوص حجاب دو نکته مهم وجود دارد که تشریح آن بسیار ضروری است. یکی شرع مقدس که هم در قرآن و هم در روایات، حجاب را مورد تأکید قرار داده است و همچنین در قانون جمهوری اسلامی که این موضوع ذکر شده است، بنابراین همه دستگاه ها موظفند با مشی عاقلانه و به دور از تندی و کندی این بحث را اولویت مهم خود قرار دهند. 

وی با بیان این که حدود 12 سال است که در شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان و محل برگزاری نمایشگاه های استان، با حرکت کارشناسانه و مدبرانه فریضه امر به معروف را با قدرت و رعایت موازین قانونی و شرعی به انجام رسانده ایم، افزود: چندین سال است این فریضه مقدس با همکاری مستقیم ستاد احیا امربه معروف و در سال های اخیر خود شورای امر به معروف نمایشگاه انجام می شود و علاوه بر حجاب و تذکر لسانی، خواهران این شورا نسبت به تشویق غرفه دارانِ با اخلاق و محجبه و نیز مشاوره خانواده ها، برگزاری مسابقات، تدوین منشور اخلاقی غرفه داران و چاپ آن در کتب نمایشگاه، اقدام کرده و همواره برخورد خوب و دوستانه را سرلوحه کار خود قرار داده اند. 

حجت الاسلام صادق زاده با بیان این که مدیران نمایشگاه این حرکت را با اعتقاد و نه از روی سیستم اداری انجام می دهند، گفت: دوری از کندروی وتندروی ها در زمینه تذکر لسانی و استمرار در انجام این فعالیت ها و برخورد خوش با غرفه داران و بازدیدکنندگان و البته قاطعیت و جاذبه در حد اعلا و دافعه در حداقل جزء، از اصول ما بوده و این وجه تمایز در مقایسه با نمایشگاه های دیگر استان ها به خوبی مشخص است و حتی از نظر کارشناسان اجتماعی این نوع رفتارها یک نوع امنیت اجتماعی برای خانواده ها و شرکت های حاضر در نمایشگاه به وجود آورده است.

مسوول شورای اجرایی فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه ترویج عفاف و حجاب، به چاپ کتاب زندگی 20، بهداشت اقتصادی، برگزاری همایش بانوی مسلمان ایرانی، برگزاری 5 دوره کنگره فاطمه شناسی و تجلیل از زنان و دختران محجبه موفق اشاره کرد.

وی افزود: همچنین برگزاری نمایشگاه های فرهنگی اعم از قرآن و عترت، دهه فجر، پژوهش وکتاب و دهها مراسم در طول سال از جمله دیگر اقداماتی بوده است که امیدواریم مورد رضایت ائمه اطهار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.